Oferta promocyjna!
Dla wszystkich dyrektorów, którzy chcą skorzystać z dokumentacji dla swojej placówki oświatowej przygotowaliśmy 10% rabat.
Kod promocyjny: rabat10
|
|
|
|
23-05-2013 r.
Nowe rozporządzenie o nadzorze pedagogicznym
14 maja br. opublikowano Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej zmieniające rozporządzenie w sprawie nadzoru pedagogicznego, które wprowadza szereg zmian, jakie obowiązywać będą głównie od nowego roku szkolnego.
Co się zmienia?
Rozporządzenie wprowadza 12 wymagań, którym podlegać będzie ewaluacja zewnętrzna, rezygnując tym samym z dotychczasowych obszarów. Proces ewaluacji będzie zatem mniej usztywniony i pozwoli na dogłębną analizę wskazanych zagadnień. Dotyczy to zwłaszcza ewaluacji problemowej, która nie będzie już musiała być prowadzona wg ściśle określonych obszarów. Dodatkowo - analizując wymagania, które placówka musi spełniać dla ustalenia poziomu D i B, można zauważyć, że duża część wymagań, które do tej pory określały poziom B została przesunięta do poziomu D. Oznacza to w praktyce, że poziom B będzie przyznawany szkołom, które w istotny sposób wyróżniają się w danym aspekcie na tle innych szkół. Natomiast poziom A będzie przyznawany szkołom i placówkom wzorcowym, innowacyjnym w danym zakresie.
Również w kwestii ewaluacji wewnętrznej wprowadzono istotną zmianę - nie musi już ona odnosić się do wymagań rozporządzenia, a do realnych potrzeb i zagadnień, które szkoła uzna za istotne. Pozwoli to uniknąć sztucznie prowadzonych ewaluacji wewnętrznych w oparciu o priorytety MEN, które nie w każdej placówce są najistotniejszą kwestią wymagającą weryfikacji.
Dookreśleniu uległy też terminy związane z prowadzeniem ewaluacji oraz sposób raportowania.
Zachęcam do szczegółowego zapoznania się z rozporządzeniem. Na ile wprowadzone zmiany są rewolucyjne?
Z poważaniem,
|
|