![]() |
Biuletyn informacyjny nr 168 | Wyświetl wiadomość w oknie przeglądarki |
|
25-04-2014 r. Dyrektorzy szkół domagają się zmiany prawa Ogólnopolskie Stowarzyszenie Kadry Kierowniczej Oświaty opracowało listę przepisów prawa oświatowego, które ich zdaniem są absurdalne i bardzo utrudniają codzienne funkcjonowanie szkoły. Rozwiązanie dużej części tych problemów wymaga przede wszystkim dobrej woli i chęci wysłuchania praktyków. Przepisy wymagające naprawy zgłoszone przez OSKKO dotyczą m.in. maksymalnej liczebności klas. W nowym roku szkolnym liczba uczniów w oddziale klasy pierwszej szkoły podstawowej nie może przekroczyć 25 uczniów. Stowarzyszenie zauważa jednak, że mogą pojawić się problemy w przypadku przyjęcia ucznia do klasy po 1 września. W powyższej sytuacji dyrektor może rozdzielić dwie klasy na trzy oddziały, jednak może się to przyczynić do zerwania koleżeńskich stosunków pomiędzy uczniami i niezadowolenia rodziców. Aby uniknąć zamieszania dyrektor może dopisać ucznia do jednego z oddziałów, ale wówczas naruszy przepisy. Dlatego Stowarzyszenie proponuje bardziej elastyczne rozwiązanie: dookreślić warunki, zastrzegając na przykład, że zwiększenie liczebności klasy w trakcie roku szkolnego skutkuje podziałem dopiero od nowego roku szkolnego. Ponadto dyrektorzy narzekają na zbyt duże obciążenie placówek pracą biurową związaną z pomocą socjalną, dokładniej dokumentacją stypendiów i zasiłków szkolnych oraz pomocą w ramach programu „Wyprawka szkolna”. Stowarzyszenie postuluje także, by organy prowadzące zostały zobowiązane do wyodrębnienia w budżetach środków na usługi prawne. Lista oświatowych absurdów OSKKO dotyczy m.in. składu komisji konkursowej na dyrektora szkoły, ustawy rekrutacyjnej, godzin ponadwymiarowych, braku regulacji związanych z awansem dyrektora, nieuregulowanego doboru kadry ewaluatorów.
Źródło: Serwis Samorządowy PAP
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
|
|
|
|
![]() |
|
|
Niniejszy list został wysłany do subskrybentów bezpłatnego biuletynu w serwisie www.nadzor-pedagogiczny.pl Jeżeli nie życzą sobie Państwo otrzymywać podobnych wiadomości prosimy kliknąć w poniższy link: |