![]()  | 
            Biuletyn informacyjny nr 169 | Wyświetl wiadomość w oknie przeglądarki | 
                
  | 
            
                 09-05-2014 r. ZNP apeluje w sprawie płac pracowników niepedagogicznych Związek Nauczycielstwa Polskiego wystosował do premiera Donalda Tuska wniosek o zmianę rozporządzenia w sprawie wynagrodzenia pracowników samorządowych. Zdaniem ZNP powinien zostać wprowadzony wykaz stanowisk pracowników niepedagogicznych zatrudnionych w szkołach samorządowych, a także warunki i sposób wynagradzania, w tym minimalne stawki wynagrodzenia zasadniczego, zgodnie ze statusem prawnym właściwym dla pracownika samorządowego. Obecnie w szkołach samorządowych istnieje możliwość zatrudniania osób niebędących nauczycielami, które posiadają przygotowanie zawodowe uznane przez dyrektora szkoły za odpowiednie do prowadzenia zajęć, a także asystentów nauczyciela. „Szkoły samorządowe są jednostkami organizacyjnymi samorządu terytorialnego, zatem pracownicy niebędący nauczycielami zatrudnieni w tychże jednostkach są pracownikami samorządowymi. Z tego względu pracownicy ci mają status prawny identyczny do statusu, jaki posiadają pracownicy niebędący nauczycielami zatrudnionymi w jednostkach organizacyjnych samorządu” – wskazuje ZNP. Zdaniem ZNP, należy dostosować treść rozporządzenia z dnia 18 marca w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych do zmian u.s.o., dotyczących zatrudniania w szkołach samorządowych pracowników niepedagogicznych. Źródło: Serwis Samorządowy PAP 
  | 
            ![]()  | 
        
                
                
  | 
            ![]()  | 
        
                
                
  | 
            ![]()  | 
        
| 
                 
  | 
        
| 
                 
 
  | 
            ![]()  | 
        
                
                
  | 
            
        
| 
                 Niniejszy list został wysłany do subskrybentów bezpłatnego biuletynu w serwisie www.nadzor-pedagogiczny.pl Jeżeli nie życzą sobie Państwo otrzymywać podobnych wiadomości prosimy kliknąć w poniższy link:   |