08-08-2014 r.
Rozpoczęła się dystrybucja „Naszego Elementarza”
Według MEN najpóźniej do 22 sierpnia do szkół powinny dotrzeć pierwsze zamówione części nowego darmowego podręcznika „Nasz elementarz”. Do obsługi jego dystrybucji zostanie wykorzystana aplikacja internetowa, w której dostawca odnotuje fakt dostarczenia przesyłki, a dyrektorzy potwierdzą odbiór podręczników. Mogą to zrobić logując się do aplikacji i wskazując odpowiednią liczbę otrzymanych egzemplarzy.
W przypadku szkół w których już po złożeniu zamówienia zwiększy się liczba uczniów, istnieje możliwość ubiegania się o egzemplarze z rezerwy, którą dysponują kuratorzy oświaty. Dodatkowe zamówienie szkoły będą mogły składać od 11 sierpnia, od godz. 11:00 za pomocą tych samych aplikacji. Podręczniki z rezerwy będą dostępne również dla szkół, które do 23 lipca, tj. do czasu zamknięcia możliwości składania zamówień na podręcznik, nie złożyły takiego zamówienia.
Jeżeli w przesyłce zdarzy się egzemplarz wadliwy lub uszkodzony, szkoły będą miały również możliwość wymiany. Należy przy tym pamiętać, że podręczniki wadliwe podlegają zwrotowi do kuratorium oświaty, które będzie odsyłać je do producenta, zobowiązanego dostarczyć nowe egzemplarze bez wad.
Majowa nowelizacja ustawy o systemie oświaty zakłada, iż uczniowie, którzy 1 września tego roku rozpoczną naukę w I klasie szkoły podstawowej, dostaną darmowe podręczniki. Książki te staną się własnością szkoły, mają służyć co najmniej trzem rocznikom.
Nauczyciele będą mogli skorzystać z innego podręcznika niż rządowy "Nasz elementarz" pod warunkiem, że jego zakup sfinansuje jej organ prowadzący (w przypadku większości szkół publicznych jest to gmina). Szkoła nie będzie mogła domagać się od rodziców zakupu podręczników.
Źródło: Serwis Samorządowy PAP
|