06-02-2015 r.
Zmiany dotyczące świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych
Minister Edukacji Narodowej podpisała w dniu 29 grudnia 2014 r. rozporządzenie zmieniające rozporządzenie w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz. U. z 8 stycznia 2015 r. poz. 23) – zmiany weszły w życie 23 stycznia 2015 r.
Wybrane zmiany:
1. dla dyrektorów wszystkich typów szkół:
Nowe wzory legitymacji szkolnych zostały uzupełnione o numer PESEL ucznia i posiadają taki sam wzorzec (różnica dotyczy tylko symbolu legitymacji). Wprowadzono możliwość wydawania legitymacji dla uczniów pełnosprawnych według starego wzoru do roku 2015/2016 włącznie po uzupełnieniu ich o numer PESEL i opatrzeniu małą pieczęcią urzędową szkoły.
Dotychczas wydane legitymacje, uzupełnione o numer PESEL i opatrzone małą pieczęcią urzędową szkoły mogą być używane przez ucznia do zakończenia przez niego nauki w szkole (uwaga - legitymacje dla uczniów niepełnosprawnych mogą zostać nieodpłatnie wymienione na nowe w każdej chwili na pisemny wniosek rodziców).
Wprowadzono możliwość wymiany wydawanych w latach szkolnych 2000/2001-2011/2012 świadectw ukończenia szkoły z adnotacją o realizacji dostosowanego do indywidualnych możliwości programu nauczania na świadectwo lub jego duplikat bez takiej adnotacji.
Uzupełniono zapisy o dokonywaniu zmiany imienia (imion) lub nazwiska na świadectwie i w dokumentacji przebiegu nauczania prowadzonej przez szkołę o przypadek zależny od wydanej decyzji administracyjnej. Wówczas wydaje się także świadectwo na nowe imię (imiona) lub nazwisko, a jeżeli ich wydanie nie jest możliwe - duplikat świadectwa, po przedstawieniu decyzji administracyjnej i za zwrotem świadectwa wydanego na poprzednie imię (imiona) lub nazwisko.
Całość komentarza dostępna tutaj.
|