Oferta promocyjna!
Dla wszystkich dyrektorów, którzy chcą skorzystać z dokumentacji dla swojej placówki oświatowej przygotowaliśmy 10% rabat.
Kod promocyjny: rabat10
|
|
|
|
27-02-2015 r.
MEN rezygnuje z badań sprawdzających rzeczywisty poziom wiedzy uczniów
Z końcem roku szkolnego, skończy się wieloletni program monitorowania jakości polskiej oświaty prowadzony przez Instytut Badań Edukacyjnych (IBE), co uniemożliwi sprawdzenie efektów zmian wprowadzanych w liceach. Nie będzie również obiektywnego narzędzia do oceny reformy, na podstawie której do szkół wysłano sześciolatki. Resort przekonuje, że na analizy nie udało się wynegocjować pieniędzy z UE.
Wśród badań, których przyszłość jest niepewna, znalazły się też testy po trzeciej klasie (OBUT), czyli pierwsze narzędzie, które pozwoli sprawdzić, jak sześciolatki radzą sobie w szkole.
Przyszłoroczna edycja ma jeszcze zapewnione finansowanie, bo IBE zaoszczędził pieniądze w przeszłości. Kolejne mogą się już nie odbyć. – To jedyne tak rzetelne badanie umiejętności uczniów po trzeciej klasie. W szczytowym momencie przystępowało do niego 80 proc. wszystkich polskich szkół podstawowych – przypomina prof. Konarzewski. – Jest ono ważne z punktu widzenia nauczycieli. Jeśli wyniki ich klasy w OBUT zdecydowanie się obniżają, muszą się zastanawiać nad poprawieniem metod swojej pracy – dodaje.
Polska zrezygnowała również z udziału w międzynarodowym projekcie TALIS, organizowanym przez OECD co pięć lat, który dostarczał informacji na temat pracy pedagogów i ich wpływu na proces uczenia się młodzieży. Powodem rezygnacji z TALIS podawanym przez MEN były także koszty.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna
|
|