Oferta promocyjna!
Dla wszystkich dyrektorów, którzy chcą skorzystać z dokumentacji dla swojej placówki oświatowej przygotowaliśmy 10% rabat.
Kod promocyjny: rabat10 |
|
|
|
31-03-2017 r.
MEN zrezygnował z podstawy programowej dla godzin wychowawczych
W czerwcu 2016r. ministerstwo edukacji zapowiedziało przygotowanie podstawy programowej dla godzin do dyspozycji wychowawcy klasy.
Jednak wycofało się z tego pomysłu wskazując, iż zadania do realizacji na tych godzinach wynikają bezpośrednio z nowej definicji podstawy programowej kształcenia ogólnego, która znajduje się w art. 3 pkt 13 u.s.o.,:
Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa bez bliższego określenia o: (...) podstawie programowej kształcenia ogólnego – należy przez to rozumieć obowiązkowe zestawy celów kształcenia i treści nauczania, w tym umiejętności, opisane w formie ogólnych i szczegółowych wymagań dotyczących wiedzy i umiejętności, które powinien posiadać uczeń po zakończeniu określonego etapu edukacyjnego, oraz zadania wychowawczo-profilaktyczne szkoły, uwzględniane (...) w (...) programach nauczania i podczas realizacji zajęć z wychowawcą (w uzasadnieniu do projektu podkreślono, że w programie wychowawczo-profilaktycznym ważne są zestawy zagadnień określone w podstawie programowej kształcenia ogólnego przeznaczone do realizacji w ramach zajęć z wychowawcą) oraz umożliwiające ustalenie kryteriów ocen szkolnych i wymagań egzaminacyjnych, a także warunki i sposób realizacji tych podstaw programowych.
Ta nowa definicja wskazuje na konieczność powiązania zajęć z wychowawcą z celami i treściami szkolnego programu wychowawczo-profilaktycznego, a ten winien odwoływać się do zadań o charakterze wychowawczo-profilaktycznym wpisanych w części wstępnej podstawy programowej dla szkoły podstawowej z 2012 i 2017 r.
Źródło: www.men.gov.pl
|
|