Oferta promocyjna!
Dla wszystkich dyrektorów, którzy chcą skorzystać z dokumentacji dla swojej placówki oświatowej przygotowaliśmy 10% rabat.
Kod promocyjny: rabat10 |
|
|
|
12-05-2017 r.
Wyjaśnienia MEN w sprawie nauczania indywidualnego
Na stronie MEN ponownie pojawiło się wyjaśnienie odnośnie planowanych zmian w zakresie kształcenia dzieci i młodzieży ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ma to zapewne związek z środowym protestem pod Sejmem zorganizowanym przez grupę rodziców. Protestowali onia przeciwko proponowanym przez MEN zmianom w nauczaniu indywidualnym i pomocy psychologiczno-pedagogicznej, żądając wycofania projektów rozporządzeń dotyczących tych kwestii.
Resort edukacji stoi na stanowisku, że nauczanie indywidualne mylone jest często z indywidualizacją nauczania. Przypomina, że „Jedynym powodem objęcia ucznia indywidualnym nauczaniem powinna być choroba uniemożliwiająca lub utrudniająca uczęszczanie do szkoły na lekcje z klasą, a nie niepełnosprawność. Indywidualne nauczanie to rozwiązanie ostateczne, realizowane w określonym czasie – do chwili, aż stan zdrowia ucznia poprawi się i będzie mógł uczęszczać do szkoły. (…) Nie można zastępować indywidualizacji kształcenia oraz odpowiednich dla dziecka form wsparcia nauczaniem indywidualnym.
Dzieci, które wymagają wsparcia w nauce, mają mieć zapewnioną pomoc ze strony szkoły – indywidualizację kształcenia, dostosowanie wymagań edukacyjnych, różne formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej np. zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze czy klasy terapeutyczne.
Dyrektor szkoły powinien korzystać z dostępnych możliwości wspierania dziecka. Mamy narzędzia do tego, aby tego typu edukacja odbywała się w każdej szkole i będziemy je doskonalić. Jednocześnie musimy usuwać wszystkie bariery, które taką edukację utrudniają.”
Źródło: www.men.gov.pl
|
|