Biuletyn informacyjny nr 296 | Wyświetl wiadomość w oknie przeglądarki |
Temat tygodnia Czyli co wiedzieć trzeba... |
|
08-09-2017 r. Ostatnie dni na planowanie nadzoru Wakacje już za nami, czas zatem powrócić do szkoły i rozpocząć intensywną pracę związaną z planowaniem pracy placówki na kolejny rok szkolny. Podstawowym zadaniem w pierwszych dniach września jest stworzenie planu nadzoru pedagogicznego. Na co w szczególności warto zwrócić uwagę i o czym pamiętać, przystępując do opracowania planu nadzoru pedagogicznego na rok szkolny 2017/2018? W obowiązkach dyrektora szkoły lub placówki pozostaje opracowanie na każdy rok szkolny planu nadzoru pedagogicznego zawierającego pięć form nadzoru: 1) przedmiot ewaluacji wewnętrznej oraz terminy jej przeprowadzania, 2) tematykę i terminy przeprowadzania kontroli przestrzegania przez nauczycieli przepisów prawa dotyczących działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły i placówki, 3) plan obserwacji prowadzonych przez nauczycieli zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych, 4) zakres wspomagania nauczycieli w realizacji ich zadań, 5) zakres monitorowania. Dyrektor szkoły lub placówki może realizować zadania nadzoru pedagogicznego w różnych formach, m.in.: poprzez obserwację zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych oraz innych zajęć i czynności podejmowanych w celu realizacji zadań statutowych szkoły prowadzonych przez nauczycieli, czy też monitorując działania dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze oraz realizację innych zadań statutowych szkoły poprzez zbieranie i analizę informacji. Dyrektor szkoły lub placówki wprowadzając zmiany w planie nadzoru pedagogicznego, jest zobligowany do niezwłocznego poinformowania rady pedagogicznej o dokonanych zmianach. W planie nadzoru nie odwołujemy się do wyników nadzoru pedagogicznego z kilku poprzednich lat. Wystarczy, że uwzględnione zostaną wnioski z roku ubiegłego. Oznacza to, że poza zaplanowaniem nowych zadań w planie nadzoru muszą się znaleźć także te, które wynikają z przyjętych wniosków wskazujących np. zagadnienia do zdiagnozowania ( przedmiot ewaluacji wewnętrznej), obszary do przeprowadzenia koniecznych kontroli czy tematykę niezbędną do uwzględnienia w zakresie wspomagania nauczycieli, przedmiot obserwacji oraz zakres monitorowania. Wnioski te dotyczą realiów konkretnej szkoły lub placówki, nie są wnioskami kuratora oświaty czy ministra. Z poważaniem Zespół redakcyjny serwisu Nadzorpedagogiczny.pl |
Aktualności Co nowego? |
|
|
|
Komunikaty MEN i KO Oficjane komunikaty oświatowe |
|
Aby obejrzeć wszystkie komunikaty, proszę wybrać właściwe z listy dostępnej na stronie.
|
Niniejszy list został wysłany do subskrybentów bezpłatnego biuletynu w serwisie www.nadzor-pedagogiczny.pl Jeżeli nie życzą sobie Państwo otrzymywać podobnych wiadomości prosimy kliknąć w link. |